Ruter måtte be reisende reise uten billett: – Kontrollørene kjent med situasjonen

Kunder møtt av feilmelding og beskjed om å reise uten billett.

Publisert

– Billettsystemet er nede. Du kan reise uten billett på Ruters busser, trikker og T-baner den neste halvtimen. Kontrollørene er kjent med situasjonen, het det fra kollektivtrafikkselskapet i Ruter-appen mandag morgen.

Denne beskjeden møtte brukere av Ruter-appen mandag morgen.

– På tog og båt må du kjøpe billett hos salgsbetjening om bord uten ombordstillegg, fortsatte meldingen.

Feilen rettet

Idet mandagsmorgenen var bikket over i formiddag, var meldingen den samme, men rett før klokken 09.15 fikk appbrukere igjen opp muligheten for billettkjøp uten feilmelding.

Pressetalsperson Øystein Dahl Johansen i Ruter bekreftet like etter overfor VårtOslo at feilen var rettet.

Varte i tre kvarter

Ruter informerer videre om at tilgangen til billettkjøp falt bort som følge av en teknisk feil og opplyser at feilen oppsto rundt klokken 08.30 mandag morgen.

Hvor mange tapte kjøp av billetter det var i perioden svarer Ruter ikke på.

Det var Aftenposten som først meldte om saken.

Powered by Labrador CMS