Dette er et av nærsentrene i Oslo som har opplevd 12 prosent vekst i det siste.

Disse nærsentrene har opptil 12 prosent økt omsetning: – Sentrene er utrolig viktige for lokalsamfunnet

Flere lokale kjøpesenter i Oslo som tilhører denne storeieren gjør det veldig bra nå. – Vi har gode og lojale kunder.

Publisert

– Vi er svært fornøyde med halvårets resultat; vi har gode og lojale kunder til våre kjøpesentere – og det vises på tallene, sier forvaltningsdirektør Thor L. Bareksten i OBOS Eiendom.

I vekst

Lambertseter senter, OBOS’ største kjøpesenter, hadde en omsetning i første halvår på 729 millioner kroner. Det vil si en vekst på seks prosent.

Samtidig imponerer både Oppsal Senter og Holmlia Senter med en omsetningsvekst på rundt 12 prosent, forteller OBOS i en pressemelding.

Holmlia senter har økt omsetningen med omtrent 12 prosent så langt i år.

–  Våre nærsentere er utrolig viktige for lokalsamfunnet der de er plassert. Selv med stor konkurranse fra storsentre og netthandel, ser vi at flere velger å støtte lokal handel, sier eiendomssjef Mona Bråten.

Sju nærsenter i Oslo

Juni måned ble isolert sett en flat måned økonomisk sett. Det skyldes ifølge Bråten en varm juni i fjor og en kald juni i år. Dette er utslagsgivende for bransjene mat/drikke og klær/sko. 

Lambertseter, OBOS sitt største kjøpesenter, har økt omsetningen med seks prosent første halvår i år.

Samtidig fikk man motsatt effekt i mai, som var varmere enn normalt.

OBOS eier følgende kjøpesentre: Lambertseter, Manglerud, Tveita, Tasta, Holmlia, Oppsal og Sandaker.

Powered by Labrador CMS