Aslak Opsahl Brimi
Aslak Opsahl Brimi på Keyserløkka fant den forsvunnede sjåføren via Facebook. Foto: Anders Høilund

Facebook-gruppa ‘Keyserløkka’ sporet opp budfirmaet som bulket Aslaks bil

Hvordan nå finne sjåføren av den andre bilen? Aslak Opsahl Brimi tydde til Facebook-gruppa ‘Keyserløkka’.

For et par dager siden skriver Keyserløkka-beboer Aslak Opsahl Brimi følgende i gruppa ‘Keyserløkka’ på Facebook:

Hei godtfolk på Keyserløka. Jeg trenger hjelp og tips. Jeg kom bort til bilen min i dag tidlig i Einars vei ca utenfor nr 1 (ikke så langt fra søppelleveringen der), og ser at noen har kjørt inn i og bulket bilen. Dette må ha skjedd en gang mellom 1730 i går og i dag tidlig. Min bil er en svart Volvo V50. Er det noen som har sett noe? Grunnen til at jeg tror noen har sett det er at vedkommende som har kjørt inn i bilen min har tatt seg tida med å legge en lapp på frontruta mi – men selvfølgelig bare med et tulletelefonnummer. Alle tips tas i mot med takk.

I tillegg til å bulke bilen har den syndende sjåføren altså lagt igjen et falskt nummer.

Hva gjør man da? Slikt kan jo bli en dyr affære, selv om det ikke akkurat er slik at politiet kaster seg rundt for å finne fingeravtrykk. Heldigvis er ikke det nødvendigvis en hindring i Facebook-alderen.

Så hva som skjedde

24 minutter senere svarer et observant ‘Keyserløkka’-medlem:

Jeg var vitne til hendelsen. Det var en oransje varebil med påskriften Best, som rygget ut fra Einars vei 4. Jeg så sjåføren legge igjen lappen også, utrolig frekt å legge igjen et falskt nummer. Etterpå kjørte den videre innover Einars vei mot kirka. Senere kjørte den ut igjen fra Einars vei til Grenseveien mens jeg sto ved bussholdeplassen.

Kort tid etter legger Søraa til at dette skjedde rundt 19:30 dagen før. Et annet medlem i gruppa serverer nettsideadressen til Best, firmaet som hadde sitt navn på varebilen.

En tredje person laster opp et bilde av en Best-bil. En fjerde person rapporterer at han har sett bilen levere ved i en gate i nærheten omtrent på samme tidspunkt som hendelsen.

Motvillig sjåfør krøp til korset

Brimi tar kontakt med Best Transport A/S, som ganske riktig har oransje varebiler. I går tidlig legger han ut følgende gladmelding på Facebook:

Siste oppdatering er at sjåføren kom innom i går kveld for å skrive skademelding. Han hadde nok fått streng beskjed fra sjefen i Best at han måtte stille, for veldig ivrig var han ikke. Men skademelding ble skrevet, så da håper vi bare det ordner seg med forsikringa. Igjen, tusen takk for hjelpa! Fantastisk at det kunne løse seg på denne måten ved hjelp av denne sida!

— Hos Best Transport tok de henvendelsen min seriøst. De fant kjapt ut at det hadde vært en levering i området på den tiden vitnet hadde forklart. Sjåføren ringte tilbake og vi avtalte et møte hvor vi kunne skrive skademeldingen sammen, forteller Brimi til VårtOslo.

— Bilen er jo kjørbar, men det er hva jeg vil kalle en stor bulk, sier han.

 

 

 

MELD DEG PÅ NYHETSBREVET VÅRT

Kommentarer