Clear Channel skal fortsette å levere skjermer og reklame i rulletrappen på Stortinget T-banestasjon. Foto: Clear Channel

Sporveien forlenger avtalen med Clear Channel

Clear Channel vil fortsette å styre Sporveiens skjermer på T-banen, vegger på trikken og flater på leskurene i byen. Får forlenget avtalen med Sporveien.

Sporveien forlenger sin samarbeidsavtale med Clear Channel med ytterligere to år frem til 2022. Clear Channel vil dermed fortsette å forvalte trafikkreklame knyttet til kollektivtrafikken i Oslo og Akershus.

Clear Channel varsler at selskapet vil ha fokus på videre utvikling av digitale formater også de neste årene, ifølge en pressemelding.

Antall reisende med kollektivtrafikken økte med over fire prosent i 2018, til totalt 387 millioner påstigninger, viser reisetall fra Ruter. Utendørsreklamen er en viktig del av finansieringen av både dagens og fremtidens kollektivtrafikk.

Daglig leder Inge Aasen i Sporveien media flankeres av Gunstein Hansen og Hans Peter Terning fra Clear Channel Norge. Foto: Clear Channel

– Clear Channel har utviklet utendørsreklamen på en god måte gjennom avtaleperioden, og vi ser frem til å fortsette samarbeidet med å skape gode og relevante reklameprodukter også de neste årene, sier Inge Aasen, daglig leder i Sporveien Media.

Satser på digitale skjermer

– Vi er glade og stolte over at Sporveien ønsker et videre samarbeid med oss. Nå ser vi frem til å bruke relevant og god reklame for de reisende, sier Gunstein Hansen, etableringsdirektør i Clear Channel Norge.

Siden Clear Channel tok over ansvaret for utendørsreklamen for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus, har reklameforvalteren satset stort på utbyggingen av digitale skjermer. Blant annet har Jernbanetorget, Stortinget og Nationaltheatret T-banestasjoner fått digitale storformater.

Også på T-banen på Jernbanetorget viser store digitale flater reklame. Foto: Clear Channel

121 millioner

Reklameavtalen genererte 121 millioner kroner i inntekter til Sporveien og kollektivtrafikken i 2018.

Sporveien har ansvaret for all kollektivtrafikk med T-bane og trikk i Oslo-området og opererer også et stort antall av bussrutene i hovedstadsområdet. I tillegg eier og forvalter Sporveien alle stasjonene og holdeplassene samt all den skinnegående infrastrukturen.

– Nesten 8 av 10 som reiser kollektivt er mellom 15 og 49 år. Dette gir oss en nærmest unik mulighet til å nå de unge gjennom våre kanaler som få andre har mulighet til, sier Gunstein Hansen i Clear Channel.

Powered by Labrador CMS