Denne traséen grener av fra eksisterende gang- og sykkelvei nede på sletta (nord for Alnaelva), og følger i stor grad eksisterende gangvei på nordsiden av Alnaelva. Før trappen opp mot Brynsengfaret 6 vil traséen gå i bro over Alnaelva, bort til Brynsengfaret. Alternativet vil gi syklister en helt annen trasé enn i dag. Alternativet innebærer å bygge ny bro.Illustrasjon: Norconsult
Gang- og sykkelveien langs Etterstadsletta skal oppgraderes. Se de foreslåtte løsningene
Bymiljøetaten ber folk om å komme med innspill. Her er alternativene som du kan velge blant. Se tegningene.
Bymiljøetaten arbeider med tiltak for å gjøre det tryggere
og mer attraktivt å sykle og gå langs Etterstadsletta. Nå ber de folk komme med innspill på løsningene under.
Dagens kombinerte gang- og sykkelvei skaper konflikter
mellom gående og syklende, siden den er relativt smal og en mye brukt
pendlerrute for syklister og en viktig turvei for beboere.
For å gjøre det mer attraktivt og trygt for både syklister
og gående ses det på løsninger for å oppgradere den til sykkelvei med fortau, forteller bymiljøetaten i en pressemelding.
Før oppgraderingen kan gjøres på denne strekningen må det
vedtas en ny reguleringsplan.