Denne traséen grener av fra eksisterende gang- og sykkelvei nede på sletta (nord for Alnaelva), og følger i stor grad eksisterende gangvei på nordsiden av Alnaelva. Før trappen opp mot Brynsengfaret 6 vil traséen gå i bro over Alnaelva, bort til Brynsengfaret. Alternativet vil gi syklister en helt annen trasé enn i dag. Alternativet innebærer å bygge ny bro.

Gang- og sykkelveien langs Etterstadsletta skal oppgraderes. Se de foreslåtte løsningene

Bymiljøetaten ber folk om å komme med innspill. Her er alternativene som du kan velge blant. Se tegningene.

Publisert

Bymiljøetaten arbeider med tiltak for å gjøre det tryggere og mer attraktivt å sykle og gå langs Etterstadsletta. Nå ber de folk komme med innspill på løsningene under.

Dagens kombinerte gang- og sykkelvei skaper konflikter mellom gående og syklende, siden den er relativt smal og en mye brukt pendlerrute for syklister og en viktig turvei for beboere.

Det er i dette området bymiljøetaten ønsker innspill på hvordan å gjøre det tryggere og mer attraktivt å sykle og gå.

For å gjøre det mer attraktivt og trygt for både syklister og gående ses det på løsninger for å oppgradere den til sykkelvei med fortau, forteller bymiljøetaten i en pressemelding.

Før oppgraderingen kan gjøres på denne strekningen må det vedtas en ny reguleringsplan.

Traséen følger eksisterende trasé, inkludert dagens bro. Alternativet innebærer å utvide eksisterende bro for å tilfredsstille dagens krav til bredde.
Dette alternativet følger i stor grad eksisterende trasé, men alternativet krysser Alnaelva litt øst for eksisterende bro. Alternativet innebærer å rive dagens bro og bygge en ny bro.
Denne traséen grener av fra eksisterende gang- og sykkelvei nede på sletta (nord for Alnaelva), og følger i stor grad eksisterende gangvei på nordsiden av Alnaelva. Før trappen opp mot Brynsengfaret 6 vil traséen gå i bro over Alnaelva, bort til Brynsengfaret. Alternativet vil gi syklister en helt annen trasé enn i dag. Alternativet innebærer å bygge ny bro.
Powered by Labrador CMS