Mest lest
Her kan du melde deg på VårtOslo sitt nyhetsbrev.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.
– Dette er store endringer sammenlignet med ukene før tillatelsesordningen, sier divisjonsdirektør Rune Gjøs via kommunikasjonsavdelingen i bymiljøetaten til Avisa Oslo.
På det meste tauet kommunen inn 165 feilparkerte og henslengte elsparkesykler i snitt per uke.
10. september trådte nye regler for elsparkesykler i kraft i Oslo. Kommunen kuttet antall elsparkesykler med 65 prosent. 23.000 ble redusert til 8.004, fordelt på 12 ulike aktører som får ha 667 elsparkesykler hver.
De to siste ukene har bymiljøetaten ikke tauet inn en eneste elsparkesykkel.
Parkeringskaoset kostet aktørene elsparkesykkelselskapene dyrt. Hvert gebyr er på 1.590 kroner. I alt er det tauet inn 2.940 enheter, som har kostet aktørene snaut 4,7 millioner kroner i inntauingsgebyr.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.