Mange personer ble kullosforgiftet under en ulovlig ravefest i denne grotten på St. Hanshaugen i Oslo i slutten av august.

Personene som ble hjerneskadd etter bunkerfesten, er på bedringens vei

Oslo universitetssykehus melder at de to pasientene som fikk hjerneskader etter å ha blitt kullosforgiftet under bunkerfesten i Oslo, er på bedringens vei.

Publisert

– De to pasientene med påviste hjerneskader etter «grottefesten» er begge i bedring og i videre rehabilitering, skriver Oslo universitetssykehus på Twitter tirsdag formiddag.

Sykehuset skriver at meldingen kommer i samråd med og etter ønske fra de pårørende.

Fem er siktet

Totalt 27 festdeltakere ble kjørt til sykehus med mistanke om kullosforgiftning etter festen i en bunker på St. Hanshaugen i Oslo natt til 30. august. Politiet har anslått at inntil 200 personer deltok på festen.

Fem personer er siktet i saken.

Powered by Labrador CMS