
Foodora utfordrer dagligvarebransjen med en fysisk butikk. På Ila
Foodora utfordrer dagligvarebransjen med egen butikk. De skal levere alt kundene trenger hjem på døra, innen 30 minutter.
— Vi gleder oss enormt til å komme i gang, sier fungerende daglig leder i Foodora Norge, Carl Randers, i en pressemelding fra take away-distributøren.
Han mener dagligvaremarkedet har veldig godt av flere aktører.
— Vi ser at kundene trenger et både mer skreddersydd tilbud, og et mye bredere utvalg. Nå har vi en fysisk butikk, som er rigget best mulig for modellen vår. Vi er trygge på at dette vil slå an, og skape ny konkurranse og dynamikk, sier Randers.
- Les også: Hurtigtog mellom Stockholm og Oslo vil kunne flytte over en million passasjerer fra fly til tog
— Behovet er stort på grunn av pandemien
Foodora market heter konseptet, og butikken åpnet mandag. Dette er den første butikken, men målet er å utvide til alle de byene hvor Foodora opererer.
Selskapet har gode erfaringer med tilbudet fra Sverige og Finland. I Sverige åpnes nå butikk nummer fire i Stockholm.
— Vi tror det er i Oslo behovet er størst akkurat nå, med den helt spesielle pandemisituasjonen. Derfor velger vi også å levere gratis de tre første månedene, slik at det er enkelt å prøve dette, når det kanskje betyr aller mest, sier Randers i pressemeldingen.
