— Det er ikke aktuelt å slutte å fjerne parkeringsplasser der det er nødvendig for å bygge sykkelveier, sier Lan Marie Berg (MDG)
— Det er ikke aktuelt å slutte å fjerne parkeringsplasser der det er nødvendig for å bygge sykkelveier, sier Lan Marie Berg (MDG)

Kommunens oversalg av beboerparkering: - Det er for mange biler i byen, svarer Lan Marie Berg (MDG)

I indre by har kommunen solgt 2.128 flere tillatelser til beboerparkering enn det finnes p-plasser. — Nok et eksempel på at oslopolitikerne vil ha inntektene, men at det skal bli vanskeligere å eie og bruke bil, sier NAF.

Publisert Sist oppdatert

I fire av Oslos fem indre bydeler har kommunen oversolgt antallet beboerparkeringstillatelser. Kun i bydel Gamle Oslo er det solgt færre tillatelser enn det finnes p-plasser for beboere, viser tall fra bymiljøetaten.

— Selv om beboerparkering ikke gir rett til egen p-plass, gir det rett til å parkere i et angitt område. Folk må da kunne forvente at antallet tillatelser som gis står i forhold til antallet parkeringsplasser, sier senior kommunikasjonsrådgiver Nils Søldal i NAF.

Få tilgang til alle artikler på VårtOslo.
Som abonnent får du tilgang til stort, smått og nytt om det som skjer i nærmiljøet ditt.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

ÅR
kr 949
kr 2,60 pr. dag

Kjøp

3 MÅNEDER
kr 249
kr 2,80 pr. dag

Kjøp

MÅNED
kr 98
kr 3,30 pr. dag

Kjøp

STØTTE-ABONNEMENT
kr 198 pr. måned

Kjøp