Hybridbilen foran til venstre må neste år trolig betale 5.400 kroner for beboerparkering. En elbil slipper unna med 900 kroner hvis byrådets forslag vedtas.
Hybridbilen foran til venstre må neste år trolig betale 5.400 kroner for beboerparkering. En elbil slipper unna med 900 kroner hvis byrådets forslag vedtas.

70 prosent mener elbiler bør betale full pris for parkering. Men de rikeste i Oslo svarer at det fortsatt bør være billig

Neste år foreslås beboerparkering for elbil satt til 900 kroner. Sju av ti i Oslo mener at elbiler bør betale full pris på 5.400 kroner. Mens folk med inntekt over 1.2 millioner svarer at elbiler fortsatt bør ha billig parkering.

Publisert Sist oppdatert

Tall fra bymiljøetaten viser at kommunen per 31. august i år har solgt 2.128 flere tillatelser enn det er p-plasser reservert for beboerparkering i bydelene St. Hanshaugen, Sagene, Grünerløkka og Frogner.

Gamle Oslo er den eneste bydelen der det ikke er solgt flere beboerparkeringstillatelser enn p-plasser satt av til ordningen. Tallene som viser at kommunen har oversolgt antallet tillatelser i fire av fem bydeler kommer sammen med en større undersøkelse om beboerparkering.

Få tilgang til alle artikler på VårtOslo.
Som abonnent får du tilgang til stort, smått og nytt om det som skjer i nærmiljøet ditt.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

ÅR
kr 949
kr 2,60 pr. dag

Kjøp

3 MÅNEDER
kr 249
kr 2,80 pr. dag

Kjøp

MÅNED
kr 98
kr 3,30 pr. dag

Kjøp

STØTTE-ABONNEMENT
kr 198 pr. måned

Kjøp