Samlet mot sykkelvei i Gyldenløves gate. Fra venstre; Camilla Wilhelmsen (Frp), Nicolai Øyen Langfeldt (H), Cecilie Lyngby (FNB) og Bjørg Sandkjær (Sp).
Samlet mot sykkelvei i Gyldenløves gate. Fra venstre; Camilla Wilhelmsen (Frp), Nicolai Øyen Langfeldt (H), Cecilie Lyngby (FNB) og Bjørg Sandkjær (Sp).

Høyre, Frp, Sp og FNB står samlet: - Dette er siste forsøk på å stanse sykkelvei i Gyldenløves gate

Høyre, Frp, Sp og FNB vil stanse utbyggingen av sykkelvei i Gyldenløves gate på Frogner. — La oss heller oppgradere gaten. Med nytt veidekke, tydelig skilting og redusert fartsgrense, sier Nicolai Øyen Langfeldt (H).

Publisert Sist oppdatert

— Innen jeg er 53 år gammel har Oslo 530 kilometer med sykkelvei, sa en jublende glad Lan Marie Berg (MDG) da alle bystyrepartiene, unntatt Frp, stemte for å bygge Oslos nye sykkelveinett i mai i 2018.

Et sykkelveinett som da var stipulert til å koste 13,5 milliarder kroner. Siden den gang har et nytt bystyre blitt valgt.

Hverken Senterpartiet eller Folkeaksjonen Nei til mer bompenger var representert i bystyret for drøyt to år siden. Men byrådet er det samme - Ap, SV og MDG styrer fortsatt Oslo.

Få tilgang til alle artikler på VårtOslo.
Som abonnent får du tilgang til stort, smått og nytt om det som skjer i nærmiljøet ditt.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

ÅR
kr 949
kr 2,60 pr. dag

Kjøp

3 MÅNEDER
kr 249
kr 2,80 pr. dag

Kjøp

MÅNED
kr 98
kr 3,30 pr. dag

Kjøp

STØTTE-ABONNEMENT
kr 198 pr. måned

Kjøp