Problemer med Ruter-appen mandag ettermiddag.

Ruter uten mulighet til å ta betalt for billetter: – Uheldig tidspunkt det skjer på

Billettkontrollører varslet om feilen mandag ettermiddag.

Publisert

– Folk i Ruter jobber med å løse problemet nå, sa pressevakt Knut-Martin Løken i Ruter til VG noe før klokken 14.00.

Det dreide seg om problemer med innlogging for et begrenset antall kunder, opplyste han.

Også ved forsøk på billettkjøp i appen, hang systemet seg opp uten mulighet for å gjøre valg av type billett eller betalingsmåte.

Dette synet møtte en i Ruter-appen når man forsøkte å gjennomføre billettkjøp mandag ettermiddag.

Ingen bot

Løken understreket at billettkontrollører var varslet om feilen, og at reisende ikke skulle ilegges bot for manglende billett før problemene var løst.

Senest i 16.30-tiden, tre timer etter at feilen ble oppdaget da flere kunder opplevde problemer med innloggingen, var det fortsatt ikke mulig å få kjøpt billett i Ruter-appen.

– Det er et uheldig tidspunkt det skjer på, men alle som jobber med den tekniske biten, jobber på spreng, sa Ruter-pressevakt Knut-Martin Løken til NTB i 16-tiden.

– Betydelige problemer

– Vi sliter med at det er flere kunder enn vanlig som prøver å logge ut av appen på grunn av de tekniske problemene tidligere i dag. Det er fortsatt betydelige problemer med innloggingen, og de jobber med flere grep som skal hjelpe ytterligere, fortsatte Løken da og la til:

– Vi beklager problemene dette medfører for kundene våre der ute.

Noe etter klokken 17.00 var det igjen mulig å bestille billetter i Ruter-appen. 

Powered by Labrador CMS