DEBATT

— Helt tilfeldig gikk jeg en kveld gjennom gaten der jeg hadde parkert bilen, den var borte, og jeg trodde selvsagt at den var stjålet, men skjønte etter hvert sammenhengen, skriver Bente Florelius.

— Vårrengjøring i Oslos gater. Gi oss bedre informasjon!

— Bakgrunn for innlegget at jeg forleden hentet bilen min i Ulvenveien til den nette pris av 4200 kroner, penger jeg hadde hatt god bruk for. Jeg har tre spørsmål til bymiljøetaten, skriver Bente Florelius.

Publisert

Kommunen oppfordrer til å gå, sykle og kjøre kollektivt. Og det gjør vi. Stadig flere gater i vårt strøk mister lokale parkeringsplasser, så vi må ofte langt unna heimen for å finne en ledig luke til bilen, som vi nok har behov for, men som vi bruker lite i det daglige.

Dette er mine spørsmål til bymiljøetaten:

1. Hvorfor får vi ikke informasjon om når bymiljøetaten skal gjennomføre veirengjøring i vårt strøk?

Jeg har hørt at det er informasjon på bydelens hjemmeside og noen velforeninger bidrar med info. Men for oss som tilfeldigvis ikke har fått denne informasjonen og har funnet en parkeringsluke innenfor sonen som vi betaler leie for, og i en gate vi ikke daglig ferdes i, burde vi ikke alle bli informert i forkant?

2. Og når nå min lille bil antakelig sto og blomstret alene i gaten før det skulle jobbes, hadde det ikke vært enkelt å sende en sms til eier av bilen og gitt meg et kvarter til å hente den, før det ble bestilt kranbil fra Ulven?

Det må være enkelt å kople registreringsnummer og eiers mobilnummer.

3. Helt tilfeldig gikk jeg en kveld gjennom gaten der jeg hadde parkert bilen, den var borte, og jeg trodde selvsagt at den var stjålet, men skjønte etter hvert sammenhengen.

Hvorfor ble jeg ikke informert om at bilen min var fraktet vekk fra en parkeringsplass jeg betaler leie for? Det var da tre dager siden. 600 kroner i tillegg for det.

— Manglende respekt for folks økonomi

I dag, fire dager senere, fikk jeg et brev fra bymiljøetaten som fortalte at de hadde tauet inn bilen min og at den kunne hentes i Ulvenveien.

Hadde jeg ikke tilfeldigvis gått aftenturen forleden og oppdaget at bilen var borte, hadde jeg i dag måttet betale 1400 kroner ekstra for å få bilen utlevert.

Jeg synes virkelig at dette betyr manglende respekt for folks økonomi, og mener at bymiljøetaten må bruke sin eksisterende digitale oversikt over oss med boligsoneparkering til å gi oss god informasjon, noe som vi alle ville være veldig takknemlig for.

VårtOslo har nylig utviklet en app for avisen. iPhone-brukere kan laste ned appen i App Store. Alle andre brukere kan laste den ned i Google Play.

Powered by Labrador CMS