Antallet busser har økt i Bygdøy allé mens trikkelinjer oppgraderes. Samtidig er kollektivfeltet vestover fjernet til fordel for sykkefelt i begge retninger.
Antallet busser har økt i Bygdøy allé mens trikkelinjer oppgraderes. Samtidig er kollektivfeltet vestover fjernet til fordel for sykkefelt i begge retninger.

- Steng Bygdøy allé og Drammensveien for biler i rushtiden, foreslår Venstre. Kan få flertall i bystyret

— Jeg reagerer ganske kraftig på hvor passiv MDGs samferdselsbyråd Arild Hermstad er, sier Marit Kristine Vea (V). Nå foreslår Venstre å stenge Bygdøy allé og Drammensveien for gjennomkjøring i rushtiden.

Publisert Sist oppdatert

— Nå er kaoset ganske komplett i Bygdøy allé, med flere personbiler enn noen gang. Ved å stenge gaten for personbiler i rushtiden kan vi oppnå bedre fremkommelighet for buss, samtidig som syklistene har en trygg trasé , sier Venstres bystyrerepresentant Marit Kristin Vea.

Etter at sykkelfelt erstattet kollektivfeltet vestover i Bygdøy allé står bussene og stamper i kø sammen med personbiler hver ettermiddag i ukedagene. Fremskrittspartiet og Høyre krever at sykkelfeltet fjernes og at kollektivfeltet kommer tilbake igjen.

Få tilgang til alle artikler på VårtOslo.
Som abonnent får du tilgang til stort, smått og nytt om det som skjer i nærmiljøet ditt.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

ÅR
kr 949
kr 2,60 pr. dag

Kjøp

3 MÅNEDER
kr 249
kr 2,80 pr. dag

Kjøp

MÅNED
kr 98
kr 3,30 pr. dag

Kjøp

STØTTE-ABONNEMENT
kr 198 pr. måned

Kjøp