Restart Oslo 2021 lokker med blant annet med premier der folk kan vinne overnatting på Grand Hotel by Scandic.
Restart Oslo 2021 lokker med blant annet med premier der folk kan vinne overnatting på Grand Hotel by Scandic.

VisitOslo sparker i gang en dugnad for byens reiseliv inn i jula og det nye året

— Å gi bort opplevelser har lenge vært en trend. Vi oppfordrer oslofolk til å legge lokale opplevelser under juletreet i år og bli med på å restarte Oslo i 2021, sier VisitOslos markedssjef Anne-Signe Fagereng.

Publisert

Ingen steder i landet sliter reiselivsnæringen tyngre økonomisk på grunn av korona enn i hovedstaden. Nå lanserer VisitOslo dugnadskampanjen "Restart Oslo 2021".

Målet med kampanjen er å gjøre oslofolk oppmerksomme på det flotte og varierte opplevelsestilbudet de har rett utenfor dørstokken.

— Håpet er selvfølgelig at mange vil la seg friste til å kjøpe opplevelsene som promoteres, sier VisitOslos markedssjef Anne-Signe Fagereng.

Lokker med premier i Facebook-kampanje

— For kampanjen er også et rop om hjelp fra byens reiselivsnæring. De besøkende har uteblitt i månedsvis, og nå er også julebordsesongen avlyst, påpeker Fagereng.

På Facebook kjøres kampanjen i gang under #RestartOslo2021 i disse dager. Her får folk sjansen til å vinne ulike premier fra en rekke lokale reiselivsaktører.

Et av gavetipsene folk også kan vinne er en omvisning på Vebjørn Sands Roseslottet like ved Frognerseteren.
Et av gavetipsene folk også kan vinne er en omvisning på Vebjørn Sands Roseslottet like ved Frognerseteren.

Overnatting og frokost på Grand Hotel by Scandic, weekendopphold på valgfritt Thon-hotell, middag og show på Latter og en Sommerkveld på fjorden med Båtservice Sightseeing er bare noen av Oslo-opplevelsene folk kan vinne – eller kjøpe som julegave.

40 aktører meldte seg til dugnad

Responsen lot ikke vente på seg da VisitOslo nylig sendte ut en forespørsel til sine partnere om noen kunne tenke seg å stille med premier til en førjulskampanje. Allerede etter tre dager hadde nærmere 40 aktører meldt seg, forteller Anne-Signe Fagereng.

Uten våre partneres bidrag hadde vi ikke kunnet gjennomføre kampanjen, så "Restart Oslo 2021” er en skikkelig dugnadskampanje, avslutter markedssjefen i VisitOslo.

PS: Denne saken har du fått lese gratis. Vi håper at du syntes den var bra. Vi lever av og for oslofolk. Tegn et abonnement, slik at vi kan fortsette å lage god journalistikk som engasjerer og rører deg, der du lever. Til deg som allerede abonnerer, tusen takk.