Tag: Bilfritt Byliv

Deichman slår leir på Stortorget. Åpner utendørsbibliotek som flyttes rundt i byen i sommer

-- Deichman skal være der menneskene er, og vi håper at Camp Deichman vil gi flere oslofolk en hyggelig mulighet til å stifte bekjentskap...

Dronningens gate fylt opp av folk og boder. Vårfest feiret at første gate i...

-- Denne delen av sentrum har et enormt ubrukt potensial og denne nye fine versjonen av Dronningens gate kommer til å bidra til at...

— Nok er nok, bomringen må vekk!!

Alt ble feil etter 1. oktober 2017: Alt gikk den veien de fleste ønsker før 1. oktober 2017. Bilister som hadde mulighet byttet til elbil...

Elbilsalget i både Oslo og Norge slår alle rekorder

Nær åtte av ti nye biler som ble solgt i hovedstaden i første halvdel av mars var elbiler. Det er E24 som skriver om de...

– Et byliv kan ikke vedtas av et byråd

Det har utviklet seg en kultur i Oslo kommune at store politiske prosjekter blir besluttet, men gjennomføringen skyves nedover i linjen. Her er vi ved...

— Bilfritt byliv er byrådets grensemur. Stenger folk ute fra sentrum

I følge trafikkmålinger kommunen selv bestilte, førte etableringen av sykkelfelt i Eilert Sundts gate til mer tungtrafikk, høyere hastighet og færre syklister. Samtidig viser...

Hvem tar ansvaret når møblene forsvinner fra Møbelgata?

Når Aftenposten bringer nyheten om at to møbelbutikker skal legge ned i Møllergata, så er det selvsagt vemodig. Mange husker fortsatt «møbelgata». Men tidene...

Moteforretningen Follestad fikk ikke skjenkebevilling for sin vinbar i Kongens gate

-- Konkurrentene våre innen herremote finnes ikke i denne byen. De finnes i utlandet. I London og i Milano. Vi vil gi kundene våre...

Nesten halvparten er positive til bilfritt byliv i Oslo. Butikkene mest negative

Men mens bare en tredel av Oslos befolkning som helhet er negative, så er nær halvparten av de næringsdrivende det, viser studien som er gjennomført...

– Det kryr av prostituerte utenfor de få butikkene vi har igjen i Kvadraturen

Prostitusjon i området rundt Bankplassen og Kongens gate er ikke noe nytt. Men siden innføringen av prosjekt Bilfritt byliv har problemet økt, mener Kvadraturforeningen,...

– Respekten for bevegelseshemma sin rett til å bruke byen har svikta ein plass

Parkeringssituasjonen for folk med parkeringstillatelse for bevegelseshemma (HC-kort) har blitt betydeleg verre, til tross for at det det siste året har blitt fleire dedikerte...

Færre fotgjengere fører til mindre handel i Oslos paradegate. – Vi er bekymret, sier...

Ny statistikk fra eiendomsforvaltningsselskapet Promenaden viser at det hittil i år har vært 7,7 prosent færre fotgjengerne i Karl Johans gate enn i fjor....