Wilhelm Hartwig Amerikalinjen
-- Mat og drikke står for nesten 40 prosent av omsetningen vår i juni. Det forteller oss at vi har klart å tiltrekke oss ikke bare hotellets gjester, men også byens befolkning, forteller en fornøyd direktør ved Amerikalinjen, Wilhelm Hartwig. Foto: Vegard Velle

Sterk start på hotellsommer i Oslo. – Vi tiltrekker oss også lokalbefolkningen, sier hotell-nykommer Amerikalinjen

Både Tons of Rock og Nor-Shipping bidro til sterke hotelltall i hovedstaden i juni. Men en ting overrasker hotellbransjen. — Det mest gledelige er at lokalbefolkningen bruker Amerikalinjen, sier direktøren ved et av byens nyeste hoteller.

Til tross for hele 17 prosent flere gjesterom i markedet, maktet hotellene i hovedstaden å øke losjiomsetning per disponible rom i juni. Samtidig hadde Oslo-hotellene et rombelegg på over 80 prosent, går det frem av tall fra VisitOSLO.

— Det har vært knyttet stor spenning til hva som ville skje med rompriser og rombelegg nå når romkapasiteten i Oslo har økt så kraftig. Vi kan slå fast at det gikk over all forventning i årets første sommermåned, sier administrerende direktør Christian Lunde i en pressemelding fra VisitOSLO.

Travelt og hektisk ved Amerikalinjen

VisitOSLO har de siste månedene sett at hoteller som nyåpnede Amerikalinjen og nyrenoverte Clarion Hotel The Hub har bidratt til flere hotellrom i hovedstaden.

Amerikalinjen hotell Jernbanetorget
Ærverdige Amerikalinjen har gjenoppstått og opplever suksess i sine første tre driftsmåneder. Foto: Francisco Nogueira

— I vår tredje driftsmåned oppnår vi både en snittpris og et belegg som vi må si oss svært godt fornøyd med. Med over 3.500 gjestedøgn, har vi lagt bak oss en travel måned på Amerikalinjen, sier Wilhelm Hartwig, hotelldirektør på Amerikalinjen.

— Det som kanskje er mest gledelig for oss er å se hvordan lokalmarkedet har respondert på opplevelseshuset Amerikalinjen. Mat og drikke står for nesten 40 prosent av omsetningen vår i juni, sier sjefen ved Amerikalinjen.

Drahjelp fra Tons of Rock

— Dette forteller oss at vi har klart å tiltrekke oss ikke bare hotellets gjester, men også byens befolkning, forteller en fornøyd Hartwig.

Marit-Albertsen-og-Christian-Lunde-
— Det har vært knyttet stor spenning til hva som ville skje med rompriser og rombelegg nå når romkapasiteten i Oslo har økt så kraftig, sier direktør Christian Lunde i VisitOSLO. Her sammen med Marit Albertsen i Stiftelsen Tjuvholmen Skulpturpark. Foto: Katrine Lunke

— De gode hotelltallene for Oslo viser at årets maritime handelsmess Nor-Shipping selvsagt slo positivt inn, men også at andre arrangementer, som for eksempel rockefestivalen Tons of Rock, var med på å bidra til junisuksessen i hovedstaden, sier VisitiOSLO-direktør Christian Lunde.

— Det blir spennende å følge utviklingen fremover. Nye hoteller skjerper konkurransen i markedet og gjør dessuten hovedstaden mer attraktiv å reise til, sier Lunde

MELD DEG PÅ NYHETSBREVET VÅRT

Kommentarer