Mannen kjøpte to kuponger på Narvesen på Tøyen T-bane. Nå er han 1,1 millioner kroner rikere.
Foto: Petter Terning
Norsk Tipping har fått kontakt med mannen som vant 1, 1 millioner med kuponger fra Tøyen
Mannen kjøpte pengespillkuponger på Narvesen på Tøyen T-bane, men svarte ikke da han ble oppringt fra ukjent nummer. I dag oppdaget han at nummeret tilhører Norsk Tipping.
Oslo-mannen ble trukket ut som ukens hovedvinner i Nabolaget og sikret seg med det 1 million kroner i premie.
Foruten vinnerkupongen hadde mannen levert en ekstra kupong, hvilket ga en tilleggsgevinst på 100 000 kroner og en samlet premie på 1,1 millioner kroner.
Vinnerkupongene kjøpte han på Narvesen på Tøyen T-bane.
Alt bra dagen derpå
Det lyktes ikke Norsk Tipping å komme i kontakt med den ferske Nabolaget-millionæren fra hovedstaden fredag kveld. Lørdag ettermiddag tok mannen telefonen på første oppringning.
– Det står bra til her, humret han glad, ifølge Norsk Tipping, som lørdag altså fikk fatt i mannen.
Mannen hadde ikke tatt telefonen fredag kveld, da han ikke dro kjensel på nummeret som ringte.
– Vi sjekket nummeret på mobilen til kona, og da så vi at det var Norsk Tipping som hadde ringt, forklarte han videre.
At han med to leverte kuponger ble sin egen nærmeste nabo og vant ytterligere 100 000 kroner hadde han ikke fått med seg.
– Såpass ja. Det er jo veldig gledelig, strålte han fornøyd.
Hva premien skal gå til har han også rukket å tenke litt på:
– Det blir nok litt nedbetaling av lån, tenker jeg, avsluttet den glade vinneren.
Vinnersjanse i Nabolaget
Vinnersjansen for daglig hovedpremie i Nabolaget tar utgangspunkt i omsetning. Denne kan variere, men i snitt er det en ukentlig omsetning på mellom 4 og 4,5 millioner kroner.
Det tilsier mellom 80 000 og 90 000 deltakelser. Når én av disse skal trekkes ut, gir det en vinnersjanse på ca. 1:90.000 per deltakelse.
De øvrige Nabolaget-vinnerne (som kan vinne 100 000, 10 000, 1000 eller 50 kroner), fastsettes i rekkefølge på grunnlag av geografisk avstand fra hovedvinneren.
Vinnersjansen for disse premiegruppene påvirkes av antall deltakelser, antall spillere og ulikheter i bebyggelsesstruktur innenfor et gitt geografisk område.