Det var lang kø ved Youngstorget under pop-upen i Youngs gate i slutten av juni.

Skapte kø i dagevis og ble utsolgt før hun «forsvant». Nå er hun tilbake: – Har forberedt meg så godt jeg kan på kø

– Jeg synes fortsatt det kan være vanskelig å finne en balanse mellom etterspørsel og kapasitet, spesielt med et produkt som er tidkrevende å lage.

Publisert

Dag etter dag ventet folk tålmodig i kø for å slippe inn i et lite lokale ved Youngstorget i slutten av juni. Grunnen? Folk ville teste eller så simpelthen ikke ut til å få nok av Warunee Bolstads hjemmelagede mango sticky rice som hun solgte i sin pop-up i lokalet der Lille Oslo Kaffebar holdt til i Youngs gate 9.

Folk ventet tålmodig i varmen under pop-upen i juni.

Under slagordet «digg og enkel asiatisk mat med Warunee» er Bolstad populær matinfluenser med titusenvis av følgere på Instagram og TikTok under navnet @namfonfoods.

Det er fortsatt synlige spor etter forrige pop-up i Youngs gate.

«På grunn av den enorme etterspørselen er vi dessverre gått tomme for mango. Vi fyller på så raskt vi kan, men må dessverre holde stengt», lød beskjeden på døra en av dagene.

Etterspørselen var enorm under sommerens pop-up.

– Konseptene matchet bra

Etter noen intense dager i juni, var det imidlertid slutt på eventyret. Inntil nå.

Warunee Bolstad «tømte» byen for mango da hun serverte dessert i sin pop-up sist og måtte holde stengt deler av perioden av den grunn. Her noen håpefulle kunder som møter stengt dør.

Mandag 2. desember åpner Warunee nemlig pop-up på ny.

Ved den julepyntede inngangen til Folketeaterpassasjen skal Warunee Bolstad by folk på den japanske spesialiteten hos Hakone Coffee.

Denne gangen er hun invitert inn i lokalene til Hakone Coffee i Storgata 23C. I løpet av det siste halvåret har Hakone, som også har en avdeling i Karl Johans gate 1, åpnet to kaffebarer i sentrum.

Hakone har i løpet av det siste halvåret gjort seg godt synlige med to avdelinger i sentrum. Det er kaffebaren i Storgata Warunee Bolstad har pop-up.

– Jeg elsker å dele matglede og introdusere folk for smaker de kanskje ikke har prøvd før. Pop-ups gir meg muligheten til å teste konsepter, jobbe kreativt og møte mennesker ansikt til ansikt. Hakone tok kontakt, og siden de er en nyoppstartet japanskinspirert kafé, følte jeg at konseptene våre matchet veldig bra, forteller Warunee Bolstad til VårtOslo i forkant av denne pop-up-åpningen.

– Kan treffe nordmenn

– Jeg hadde lyst til å fokusere på mochi denne gangen, som er en japansk dessert laget av en seig rismeldeig. Jeg fyller mine med forskjellige typer fromasj, ostekrem og pistasjkrem, som jeg tror kan treffe nordmenn, utdyper matinfluenseren og legger til:

– Jeg tror også det gir en perfekt balanse mellom tekstur og smak. Vi kommer også til å eksperimentere med noen spennende smakskombinasjoner, både søte og friske.

Køene vakte oppsikt i sommer.

Til mandag har hun laget 500 mochi. Frem til 11. desember skal hun servere folk i pop-upen.

– Vanskelig å finne balansen

– Jeg har forberedt meg så godt jeg kan på kø, men jeg synes fortsatt det kan være vanskelig å finne en balanse mellom etterspørsel og kapasitet, spesielt med et produkt som mochi som er tidkrevende å lage, forklarer Bolstad.

Matinfluenseren har forberedt seg på kø etter beste evne.

– Jeg håper at mandagen kan gi en liten pekepinn på hvordan resten av uken kommer til å bli. Selv om interessen er stor i sosiale medier, kan man aldri være hundre prosent sikker på at det kommer mange mennesker, påpeker hun.

Hakone Coffee i Storgata er stedet for mochifans å oppsøke disse desemberdagene.

– Vi jobber uansett så godt vi kan, og jeg er så happy med teamet og håper at folk som kommer for å smake vil syns det er spennende også, avslutter hun.

Powered by Labrador CMS