Dag etter dag ventet folk tålmodig i kø for å slippe inn i
et lite lokale ved Youngstorget i slutten av juni. Grunnen? Folk ville teste eller så simpelthen ikke ut til å få nok av Warunee Bolstads hjemmelagede mango sticky rice som hun
solgte i sin pop-up i lokalet der Lille Oslo Kaffebar holdt til i Youngs gate
9.
Under slagordet «digg og enkel asiatisk mat med Warunee» er Bolstad
populær matinfluenser med titusenvis av følgere på Instagram og TikTok under navnet @namfonfoods.
«På grunn av den enorme etterspørselen er vi dessverre gått
tomme for mango. Vi fyller på så raskt vi kan, men må dessverre holde stengt»,
lød beskjeden på døra en av dagene.
– Konseptene matchet bra
Etter noen intense dager i juni, var det imidlertid slutt på
eventyret. Inntil nå.
Annonse
Mandag 2. desember åpner Warunee nemlig pop-up på ny.
Denne gangen er hun invitert inn i lokalene til Hakone Coffee
i Storgata 23C. I løpet av det siste halvåret har Hakone, som også har en avdeling
i Karl Johans gate 1, åpnet to kaffebarer i sentrum.
– Jeg elsker å dele matglede og introdusere folk for smaker
de kanskje ikke har prøvd før. Pop-ups gir meg muligheten til å teste
konsepter, jobbe kreativt og møte mennesker ansikt til ansikt. Hakone tok
kontakt, og siden de er en nyoppstartet japanskinspirert kafé, følte jeg at
konseptene våre matchet veldig bra, forteller Warunee Bolstad til VårtOslo i
forkant av denne pop-up-åpningen.
– Jeg hadde lyst til å fokusere på mochi denne gangen, som
er en japansk dessert laget av en seig rismeldeig. Jeg fyller mine med
forskjellige typer fromasj, ostekrem og pistasjkrem, som jeg tror kan
treffe nordmenn, utdyper matinfluenseren og legger til:
– Jeg tror også det gir en perfekt balanse mellom
tekstur og smak. Vi kommer også til å eksperimentere med noen spennende
smakskombinasjoner, både søte og friske.
Til mandag har hun laget 500 mochi. Frem til 11.
desember skal hun servere folk i pop-upen.
– Jeg har forberedt meg så godt jeg kan på kø, men jeg synes
fortsatt det kan være vanskelig å finne en balanse mellom etterspørsel og
kapasitet, spesielt med et produkt som mochi som er tidkrevende å lage,
forklarer Bolstad.
– Jeg håper at mandagen kan gi en liten pekepinn på hvordan
resten av uken kommer til å bli. Selv om interessen er stor i sosiale medier,
kan man aldri være hundre prosent sikker på at det kommer mange mennesker, påpeker
hun.
– Vi jobber uansett så godt vi kan, og jeg er så happy med
teamet og håper at folk som kommer for å smake vil syns det er spennende også,
avslutter hun.