Karl Johan – en valgbodstudie

FNB har i løpet av kort tid klart å bryte seg inn i det etablert politiske landskapet. Foto: Foto: Olav Helland

FNB: - Er du opptatt av mer enn transporten av legemet ditt, disponer heller tiden din hos et annet parti

De har jo et morsomt navn: Nei til MER bompenger! Jeg kan ikke dy meg og må spørre: – Er det da greit med de bompengene vi har?

Publisert

De kom som et sjokk. De konvensjonelle politikerne som hadde all makt, hadde ikke sett at en del folk var skikkelig imot bompenger, til tross for at de selv hadde gått til valg på å fjerne dem.

Det har vært mye bråk i partiet, en regelrett maktkamp innad i det ferske tilskuddet til politikkens stamme.

Karl Johan – en valgbodstudie

Det er valgkamp. På Karl Johan setter de politiske partiene opp valgboder.

Vi er mer en middels nysgjerrig på disse arkitektoniske mesterverkene og vil tusle litt rundt på Karl Johan og finne ut av de ulike partienes tankegang bak «mesterverket» sitt. Deretter feller vi vår dom over valgbodene.

Men jeg hadde vel forventet meg noen stilige biler, kanskje en Ferrari eller en gammel veteranbil for å vise frem bilens fortreffelighet. Men den gang ei. Her snakker vi et telt fra... Ja, jeg håper det er Biltema.

Dette ække pent, men det er jo heller ikke etterlatenskapene fra biler drevet av fossilt brensel heller.

Nei, navnet er nok litt misvisende

Thomas Bestorp i partiet er en jovial og fin type, som kjører elektrisk sparkesykkel. Han kan informere om at de har lite penger til å bedrive valgkamp. De er en gjeng ildsjeler som har benyttet det kjente begrepet «dugnadsånd».

Ja, hvor mye dugnad trenger du egentlig for å sette opp et partytelt.

Thomas Bestorp i Folkeaksjonen Nei til mer bompenger er en jovial og fin type, men kjører elektrisk sparkesykkel!!

De har jo et morsomt navn: Nei til MER bompenger! Jeg kan ikke dy meg og må spørre: – Er det da greit med de bompengene vi har?

Nei, navnet er nok litt misvisende, de er vel kanskje mot bompenger sånn rent generelt, sier han.

Opptatt av en sak

Bestorp legger vekt på fargene i logoen. Rødt og Hvit, det er liksom to kontraster.

Jeg klarer ikke komme med noen svær konklusjon om teltet på Karl Johan. Bil er et transportmiddel, og valgboden er et partis kommunikasjon. De kommuniserer grusende kjedelig og er opptatt av én sak.

Ønsker du et liv med flere betraktninger enn transporten av legemet ditt, så bør du vel disponere tiden din hos noen av de andre partiene.

Les om flere av valgbodene på Karl Johan.

Powered by Labrador CMS