Lunar-sjef Eilin Schjetne med en stappfull pose søppel etter såkalt plogging med ansatte og kunder i Oslos gater.
Lunar-sjef Eilin Schjetne med en stappfull pose søppel etter såkalt plogging med ansatte og kunder i Oslos gater.

Lunar-ansatte og kunder plukket søppel mens de løp i Oslo sentrum

— Formålet med løpet er å gjøre noe godt for naturen, verdenshavene og bymiljøet samtidig med at man gjør noe sunt for seg selv ved å være fysisk aktiv, sier Lunar-sjef Eilin Schjetne.

Publisert

Lunar markedsfører seg selv som en ny type bank med 300.000 kunder i Norden. Fredag gjorde banken et stunt med både ansatte og kunder i Oslos gater. De løp og plukket søppel.

— Vi synes det er viktigere å gjøre noe enn å bare snakke om det, sier norgessjef i Lunar, Eilin Schjetne.

Kan bruke kortet til havrydding

Hun forteller at det bare tok minutter å fylle poser med søppel.

Hvert år ender om lag åtte millioner tonn plast opp i havene. Det vil Lunar gjøre noe med, skriver banken i en pressemelding. Derfor har kundene muligheten til å rense havene i Norden for plast bare ved å bruke kortet.

Når kundene aktiverer Project Blue i Lunar-appen, bidrar de automatisk hver gang de bruker Lunar-kortet. Bidraget går til å støtte de nordiske havsøppelkassene til Seabin.

— Til tross for at vi ikke hadde værgudene med oss, var det bra oppmøte. Til kunder som kom har jeg lyst til å rette en ekstra takk, sier Schietne.

Powered by Labrador CMS