Mest lest
Her kan du melde deg på VårtOslo sitt nyhetsbrev.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.
Overfor Dagsavisen erkjenner helseetaten at bemanningen ved kommunens koronatelefon var for dårlig.
— Det er ikke bra at så mange ikke kommer gjennom. Vi jobber på spreng for å håndtere flere samtaler, skriver helseetatens kommunikasjonssjef Christian Ekker Larsen i en epost til avisen.
— Vi var ikke forberedt på den store økningen i antall innringinger, erkjente leder for koronatelefonen, Stine Eugine Hansen, til Aftenposten søndag.
Hansen forklarer at kommunen ikke har opplevd så stor pågang siden mars. Pågangen var lørdag så stor at den nasjonale koronatelefonen, som vanligvis ikke er åpen i helgene, ble åpnet opp.
Helseetaten i Oslo kommune opplyste lørdag til NTB at pågangen har økt betydelig den siste uken og at kommunen derfor arbeider med å bedre kapasiteten.
— Vi er også i ferd med å få på plass et registreringsskjema på nett, hvor de som skal teste seg, fyller ut et skjema. Deretter vil de bli kontaktet av kommunen om tid og sted, sa Christian Ekker Larsen i helseetaten til NTB.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.