— Dette er langt over streken, sier Tina Kristin (39), som opplevde å bli tappet for penger av treningskjeden Evo
Pluss På’n igjen: Per-Trygve Hoff (H) sensureres nok en gang av Facebook etter samme politiske karikatur
Knut Ivan (44) fra Tjuvholmen svømmer hele veien til Bergen. — Det blir litt kjedelig med det samme, vanlige A4-livet
6431 venter på studentbolig i Oslo. Ola Borten Moe: – Samskipnadene må ta en del av skylden for dette selv
Sporveien vil ikke stille ut skeiv kunst, fordi den kan provosere. Men slik reklamerer Berlins sporveier for sine dagskort
Pluss - Kaoset rundt øybåtene har pågått i fire måneder. Det har ingen ting med mye folk og fint vær å gjøre, men ren udugelighet og en tafatt ledelse
Pluss 73-åringen på Smestad kalles Bane Tor. Under korona bygde han en 55 meter lang modelljernbane i hagen I hagen til Tor Andresen (73) på Smestad står en 55 meter lang modelljernbane. "Bane Tor" fikk ideen under korona og han forteller at den nye hobbyen gir ro i sjela. — Det er ikke mange på over 70 år som driver med dette, forteller han.
Pluss Ferieaktiviteter som forer hjernen og gir mening til Oslo-sommeren Sommeren kan ikke bare bestå av bading på Sørenga og piknikk i parkene. Hodet og hjertet må holdes sånn nogenlunde i gang, og byen med det store hjertet har mye meningsfullt, klimavennlig og hjernestimulerende å by på de nærmeste dagene.
Sommersuksess for Middelalderbyen: De har hatt besøkende nummer 2.000 og enda er de bare halvveis Flere enn 2.000 mennesker har benyttet seg av gratis byvandringer i Oslos spennende middelalderhistorie siden åpningen 15. mai.
Høyt konfliktnivå på Oslos veier: — Tallene er ikke unaturlige Konflikter, frustrasjon og hensynsløse bilister. Det er opplevelsen til både syklister og elsparkesyklister i Oslo, viser en undersøke kartlagt på vegne av Trygg Trafikk og Tryg Forsikring. Tallene skiller seg markant ut fra resten av landet.
Pluss Drapstrusler, trakassering og diskriminering: Trikkefører Linda (43) skildrer arbeidshverdagen sin Etter å ha vært i stillingen som trikkefører i syv år, har Linda Amundsen vært vitne til en økning blant mennesker med tunge psykiske lidelser i bybildet. De ubehagelige situasjonene som kan oppstå, er noe hun og hennes kolleger ukentlig må håndtere. — Vi må begynne å snakke om det gigantiske problemet vi har med psykisk helse i byen vår og i samfunnet, og vi må begynne å snakke om hvordan yrkessjåfører og andre kan vernes mot utagerende, syke mennesker.