Klesbutikken Walk-in-Closet i Theresesgate satser alt de kan på nettbutikken sin i den perioden de må være stengt nå.

Synne (35) i motebutikken Walk-in-Closet på Bislett gleder seg til oppsvinget etter nedstengningen

– Fokuset på å bruke lokale butikker har økt veldig det siste året, og det har virkelig slått til for oss, sier Synne (35) som driver Theresesgates eneste motebutikk.

Publisert

Da Walk-in-Closet startet for 8 1/2 år siden, kom motebransjen til handlegata Theresesgate i St. Hanshaugen bydel. Sammen med blant annet StudioBazar ved Knut Knutsens plass og Håvarstein ved Lille Bislett i Sofiesgate, har det gjort butikkfloraen i strøket mer mangfoldig og enda mer shoppingvennlig.

Les også: Prest Sunniva i Fagerborg kirke: – Vi må tviholde på at det går mot vår, at dagene blir lysere og varmere etterhvert

Etter den forrige nedstengningen fikk klesbutikken i Theresesgate et skikkelig oppsving. Nå håper de på det samme.

– Skikkelig oppsving

Synne Ramdahl forteller at de hadde en helt fantastisk sommer, og at tidlig høst ga rekorder som de tidligere har sett maken til. Hun tolker det som en konsekvens av at oslofolk har endret kjøpemønster på grunn av koronapandemien.

– Etter 12. mars var vi veldig spente, og tanken om konkurs streifet oss faktisk. I stedet fikk vi en enorm støtte og et skikkelig oppsving etter syv uker med stille gater, sier butikkeieren.

Les også: – Ok skal gjøre alt jeg kan👍❤️, svarte Lilly (10) på kommunens SMS til oslofolk

Lokal bevissthet

– Theresegate er en koselig og positiv gate, og vi er evig takknemlige for all støtten nabolaget har gitt oss helt fra starten. Vi ser helt klart at fokuset på å bruke lokale butikker har økt veldig det siste året, og det har virkelig slått til for oss. Vi fikk stamkunder jevnt og trutt med en gang og mange går til oss fortsatt, sier Synne.P

Det har ikke vært vanskelig å selge paljettansiktsmasker i vinter, informerer Synne.

Nedstengning og nettsatsing

Synne driver butikken på hjørnet av Theresesgate og Wilhelmsgate sammen med moren sin, Tori Fredriksen. Da de kom til butikken lørdag morgen, hadde de nedstengning i bakhodet, men åpnet dørene og hadde noen få kunder innom før restriksjonene begynte å gjelde klokka 12. Nå bruker de all arbeidskraft på nettbutikken sin.

– 80 prosent av omsetningen skjer i fysisk butikk, så selv om så og si alle varene ligger ute i nettbutikken, vil vi tape på å ha stengt, sier Synne.

Nettbutikken har mange ulike former for levering og sending. Man kan avtale henting i butikken eller få varene som vanlig via post.

– I forrige runde med nedstengning hadde vi hjemlevering også, men det har vi ikke vurdert nå, ikke den første uka i alle fall, sier Synne.

Hun beskriver vareutvalget som en «trendy miks av skandinaviske merker til damer.» Det er også et par stativer med pent brukte klær.

– I tillegg har vi vesker, sko, smykker og andre ting vi damer liker! informerer Synne.

Powered by Labrador CMS