Mest lest
Her kan du melde deg på VårtOslo sitt nyhetsbrev.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.
Da Walk-in-Closet startet for 8 1/2 år siden, kom motebransjen til handlegata Theresesgate i St. Hanshaugen bydel. Sammen med blant annet StudioBazar ved Knut Knutsens plass og Håvarstein ved Lille Bislett i Sofiesgate, har det gjort butikkfloraen i strøket mer mangfoldig og enda mer shoppingvennlig.
Synne Ramdahl forteller at de hadde en helt fantastisk sommer, og at tidlig høst ga rekorder som de tidligere har sett maken til. Hun tolker det som en konsekvens av at oslofolk har endret kjøpemønster på grunn av koronapandemien.
– Etter 12. mars var vi veldig spente, og tanken om konkurs streifet oss faktisk. I stedet fikk vi en enorm støtte og et skikkelig oppsving etter syv uker med stille gater, sier butikkeieren.
Les også: – Ok skal gjøre alt jeg kan👍❤️, svarte Lilly (10) på kommunens SMS til oslofolk
– Theresegate er en koselig og positiv gate, og vi er evig takknemlige for all støtten nabolaget har gitt oss helt fra starten. Vi ser helt klart at fokuset på å bruke lokale butikker har økt veldig det siste året, og det har virkelig slått til for oss. Vi fikk stamkunder jevnt og trutt med en gang og mange går til oss fortsatt, sier Synne.P
Synne driver butikken på hjørnet av Theresesgate og Wilhelmsgate sammen med moren sin, Tori Fredriksen. Da de kom til butikken lørdag morgen, hadde de nedstengning i bakhodet, men åpnet dørene og hadde noen få kunder innom før restriksjonene begynte å gjelde klokka 12. Nå bruker de all arbeidskraft på nettbutikken sin.
– 80 prosent av omsetningen skjer i fysisk butikk, så selv om så og si alle varene ligger ute i nettbutikken, vil vi tape på å ha stengt, sier Synne.
Nettbutikken har mange ulike former for levering og sending. Man kan avtale henting i butikken eller få varene som vanlig via post.
– I forrige runde med nedstengning hadde vi hjemlevering også, men det har vi ikke vurdert nå, ikke den første uka i alle fall, sier Synne.
Hun beskriver vareutvalget som en «trendy miks av skandinaviske merker til damer.» Det er også et par stativer med pent brukte klær.
– I tillegg har vi vesker, sko, smykker og andre ting vi damer liker! informerer Synne.