Mest lest
Her kan du melde deg på VårtOslo sitt nyhetsbrev.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.
Koronarestriksjoner og få utenlandsturister får skylda for et vanskelig 2020 for Norway Shops.
Butikken har ifølge Dagens Næringsliv de tre siste årene omsatt for over 114 millioner kroner gjennom salg av blant annet bustete troll, korketrekkere med norske flagg, ostehøvler og diverse klær med norske motiver rettet mot utenlandske turister.
Selskapet hadde et underskudd på 1,7 millioner i resultat i 2019, som var en forbedring fra 4,1 millioner i 2018, men koronapandemien har satt en bråstopper for selskapet.
— SE Retail kjøpte opp selskapet i begynnelsen av mars. Da eierne overtok, var Norway Shop en butikk som hadde slitt med økonomien en stund, og eierne ønsket å ta over for å gjøre den lønnsom, sier selskapets talsperson og tidligere styreleder advokat Harald Ryen til DN.
— Så kom Covid-19, og ettersom kundegrunnlaget er hovedsakelig utenlandske turister så ble omsetningen nærmest borte i løpet av natta, sier Ryen.
PS: Denne saken har du fått lese gratis. Vi håper at du syntes den var bra. Vi lever av og for oslofolk. Tegn et abonnement, slik at vi kan fortsette å lage god journalistikk som engasjerer og rører deg, der du lever. Til deg som allerede abonnerer, tusen takk.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.