Torsten, Modern Design
– Noen tar med seg en bok, og vil bare slappe av og lese, forteller frisør Torsten Ansnes Hoel (26).

Stilleklipp er siste frisørtrend i Oslo: – Vi unngår den formålsløse småpraten

Hva med å unne deg en «stilleklipp» i julestria? Et fristed der det ikke stresses. Det er siste mote hos frisørene.

Publisert

I en verden der konstant støy og samtale kan føles overveldende, har en ny trend vunnet terreng i flere frisørsalonger. Nå handler det ikke lenger bare om å få håret klippet, men også om å finne et pusterom i en hektisk hverdag. Konseptet kalles stilleklipp.

Jada, både svenskene og danskene tok denne trenden før oss – dette med å kunne bestille en «tyst klippning» i Sverige, og «stilleklip» i Danmark.

Men nå begynner trenden å få fotfeste også i Oslo. Hos Modern design ved Ringes Park på Grünerløkka, kan du bestille en pratefri klipp.

– Ideen ble plukket opp av en kollega som så en video på TikTok. Fram til nå er det de mer introverte og arbeidsfolk som benytter seg av tilbudet, sier frisør Torsten Ansnes Hoel (26).

Har med laptop

Torsten forteller at noen velger å ta med seg laptopen til salongen, og rett og slett får unna litt arbeid mens de også får en hårbehandling.

– De jobber mens vi jobber, sier Torsten. Noen tar også med seg en bok, og vil bare slappe av og lese, forteller han.

– Vi er nå så forskjellige. Her kan du slappe av eller jobbe pratefritt, sier Torsten.

Torsten, Modern Design
– Det kan være greit også for oss å slippe og småprate hele tiden, sier Torsten.

Bra for de ansatte

– Vi ansatte kan også bli slitne, og da kan det være bra å ha avslappa personer rundt seg, sier Torsten videre.

Så dette er utvilsomt vinn-vinn for begge parter.

– Det kan være greit også for oss å slippe og småprate hele tiden. Det er den formålsløse småpraten vi unngår når kunden velger en pratefri klipp, sier Torsten.

Det var noen utfordringer ved lanseringen, utfordringen lå i det å ikke prate.

– Det er lett å begynne å småprate – ja, hvordan har dagen din vært, også videre. Noe prat må nødvendigvis foregå, når kunden forteller hvordan hen vil ha det, og jeg spør om kunden er fornøyd.

Powered by Labrador CMS