Fra venstre: Tuva Thorgersen (18), Ulrikke Sokollek (21) og Sharko Nejad (31). Her utenfor Mcdonald's i Storgata.
Fra venstre: Tuva Thorgersen (18), Ulrikke Sokollek (21) og Sharko Nejad (31). Her utenfor Mcdonald's i Storgata.

Tøft i arbeidsmarkedet under korona. Sharko (31) på McDonald's satser på unge arbeidstakere

– Det er ikke alle som får til alt med en gang, men det er viktig for oss å skape et miljø der det er lov å prøve og feile. Man må ha tålmodighet, og ved å gi tillit, får man også tillit tilbake, forteller Sharko (31).

Publisert Sist oppdatert

Under korona-pandemien har mange merket nedgangstidene i arbeidsmarkedet. Arbeidsledigheten øker i Oslo, og de unge er blant dem som kommer dårligst ut, ifølge statistikk fra NAV.

Sharko Nejad, sjef for spisestedene til McDonalds i Oslo, er bekymret for den høye arbeidsledigheten blant unge og oppfordrer andre bedrifter til å satse på yngre arbeidstakere:

– Det er gøy å satse på unge, og vi bruker masse tid, krefter og ressurser på å lære dem opp. Tilbake får vi engasjement, tilstedeværelse og en god arbeidskultur, forteller han.

Få tilgang til alle artikler på VårtOslo.
Som abonnent får du tilgang til stort, smått og nytt om det som skjer i nærmiljøet ditt.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

ÅR
kr 949
kr 2,60 pr. dag

Kjøp

3 MÅNEDER
kr 249
kr 2,80 pr. dag

Kjøp

MÅNED
kr 98
kr 3,30 pr. dag

Kjøp

STØTTE-ABONNEMENT
kr 198 pr. måned

Kjøp