Annonsørinnhold

Hvordan utvide din lokale bedrift

Dersom bedriften din gjør det bra i Oslo, hvorfor ikke prøve deg på resten av Norge – eller verden – også? Lokale bedrifter forblir ofte bare lokale, men slik trenger det ikke å være. I dag er det enklere enn noen gang å dele på tvers av by- og landegrenser og populære bedrifter kan fort bli til kjente navn eller kjeder. Her kan du lære idéer til hvordan du kan gjøre det samme for din bedrift.

Start en nettbutikk

En av de beste måtene å nå et større publikum på, er ved å tilby en nettside. Dette fungerer spesielt bra dersom du driver med salg og slik kan gjøre produktene dine mer tilgjengelig via en nettbasert butikk. Kunder behøver da ikke å besøke din fysiske butikk for å få tilgang til det du selger, og du vil kunne nå kunder hvor som helst.

Dersom du ikke er så teknisk av deg, lurer du kanskje på hvordan du kan starte en egen nettbutikk. Heldigvis er dette ikke så utfordrende det kanskje kan virke, da det i dag finnes mange gode løsninger hvor du kan få alt du trenger satt opp i én pakke. Ved å bruke en ferdigstilt mal kan du ha nettbutikken oppe raskt og enkelt, og deretter tilpasse nettsiden slik at den passer og gjenspeiler nettopp din bedrift.

Åpne opp for franchising

Dersom bedriften din krever en mer fysisk tilstedeværelse, men du ikke ønsker å åpne flere lokaler selv, kan en god idé være å åpne opp for franchising. Slik kan bedriften utvides uten at det er du som tar deg av ekspansjonen.

Med franchising kan hele forretningskonseptet ditt distribueres og videreføres til lokale drivere i andre steder av landet. Som franchisegiver vil du kunne se bedriften din komme til live og blomstre andre steder, uten at det er du som må ta deg av driften.

Åpne nye lokaler selv

Et annet alternativ er selvfølgelig å finne og ekspandere til nye lokaler selv. Du kan starte med å finne ekstra lokaler i eller i nærheten av Oslo, og etter hvert bevege deg lenger bort. Slik vil du kunne nå og tilby tjenestene dine til enda flere kunder i et økende areal. Samtidig vil bedriften din gjerne bli mer kjent og ettertraktet, noe som vil gjøre det enklere å fortsette ekspansjonen videre.

Ved åpning av nye lokaler eller andre nyheter, kan det være lurt å bruke sosiale medier til å dele informasjonen. Uansett om bedriften krever at kundene er på lokalet i person, kan sosiale medier samt en nettside gjøre det enklere for kunder å finne og lære mer om bedriften. Du kan også åpne opp for reservasjoner eller andre forespørsler på nett.

Powered by Labrador CMS