På skjemdumpen er ansvarlig redaktør for Nordre Aker Budstikke og Sagene Avis, Karl Andreas Kjelstrup (t.v.), og konserndirektør i Amedia, Pål Eskås.

Amedia kjøper Nordre Aker Budstikke og Sagene Avis

Amedia kjøper de digitale bydelsavisene Nordre Aker Budstikke og Sagene Avis i Oslo.

Publisert

Nordre Aker Budstikke ble utgitt som gratis papiravis fra 2004 til 2014 før Lokalmedia AS, som eies av avisenes to ansatte, restartet avisen som digital lokalavis i 2015. Selskapet etablerte deretter den digitale lokalavisen Sagene Avis i 2017.

– Nordre Aker Budstikke og Sagene Avis er to nettaviser som på kort tid har skapt et solid fotfeste i sine bydeler, sier konserndirektør mediehus i Amedia, Pål Eskås.

Amedia har solid erfaring som utgiver av lokalavis i Oslo og står bak den nyetablerte hovedstadsavisen Avisa Oslo, samt tradisjonsrike Nordstrands Blad, som første gang utkom i 1925 og som ble overtatt i 1996.

– Anerkjennelse av innsatsen

– At Amedia ønsker Nordre Aker Budstikke og Sagene Avis inn i sin avisfamilie, ser vi på som en stor anerkjennelse av det vi har bygget opp, sammen med flinke og dedikerte ansatte og bidragsytere gjennom de siste årene. Det har vært sju veldig spennende og morsomme år, sier daglig leder i Lokalmedia AS, og ansvarlig redaktør for Nordre Aker Budstikke og Sagene Avis, Karl Andreas Kjelstrup.

– Nå ser vi frem til fortsettelsen sammen med Amedia, og de nye mulighetene det vil gi oss til å styrke den redaksjonell satsingen. Vi gleder oss til å videreutvikle avisene som de viktigste leverandørene av lokale nyheter for alle som bor og holder til i Nordre Aker og Sagene. To bydeler med henholdsvis 52.000 og 45.000 innbyggere, begge på størrelse med store, norske kommuner. Dette mener vi vil gi leserne enda bedre lokalaviser i tiden som kommer.

Powered by Labrador CMS