Lyko vil høre fra folk som er oppdatert på de nyeste trendene innen hårpleie, hudpleie og sminke,

Svensk kosmetikk-kjede etablerer seg på Karl Johan og ansetter over tjue butikkmedarbeidere, frisører og hudpleiere

Den svenske kosmetikk-giganten Lyko satser stort når de i oktober åpner sin andre fysiske butikk i Norge, fordelt over 450 kvadratmeter i Karl Johans gate.

Publisert

Fra før har skjønnhetsspesialisten etablert en butikk på Oslo City. Men til den nye butikken skal det ansettes over tjue butikkmedarbeidere, frisører og hudpleiere.

Markedssjef Aleksandra Dybdal-Holthe sier Lyko ønsker å gjøre de nye lokalene til et naturlig samlingspunkt for alle som er interessert i hår og kosmetikk.

– Beliggenheten på Karl Johan er midt i blinken. Her treffer vi Oslo-borgere og både norske og utenlandske turister, som alle vil kunne boltre seg i skjønnhetsprodukter, sier hun.

Markedssjef Aleksandra Dybdal-Holthe er begeistret for beliggenheten på Karl Johan.

Har tro på fysisk handel

Grunnlegger Richard Lyko har stor tro på en fysisk butikk til i Oslo.

– Vi er helt overbevist om at butikkene er et godt supplement til netthandelen. Spesielt nå etter nesten et år med nedstengte butikker er det fantastisk å kunne gå i fysisk retail igjen, sier han.

– Det å gå inn i et skjønnhetsunivers og oppleve nye produkter ved å ta, føle, teste og lukte - det går ikke å gjenskape på nett på samme måte.

Utvider antall ansatte kraftig

Over butikken vil det bli kontorer for Lykos nye Norgesavdeling som i dag teller 13 stykker, men det er ingen tvil om at planen er å vokse ytterligere da lokalet rommer opptil 40 ansatte.

Grunnlegger Richard Lyko har stor tro på en fysisk butikk til i Oslo.

Lyko-konsernet sysselsetter nærmere 750 personer i dag, hvorav 23 i Oslo. Totalomsetningen i 2020 var på 1,6 millarder, hvorav Norge sto for 279 millioner.

Powered by Labrador CMS