Mest lest
Her kan du melde deg på VårtOslo sitt nyhetsbrev.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.
Fra før har skjønnhetsspesialisten etablert en butikk på Oslo City. Men til den nye butikken skal det ansettes over tjue butikkmedarbeidere, frisører og hudpleiere.
Markedssjef Aleksandra Dybdal-Holthe sier Lyko ønsker å gjøre de nye lokalene til et naturlig samlingspunkt for alle som er interessert i hår og kosmetikk.
– Beliggenheten på Karl Johan er midt i blinken. Her treffer vi Oslo-borgere og både norske og utenlandske turister, som alle vil kunne boltre seg i skjønnhetsprodukter, sier hun.
Grunnlegger Richard Lyko har stor tro på en fysisk butikk til i Oslo.
– Vi er helt overbevist om at butikkene er et godt supplement til netthandelen. Spesielt nå etter nesten et år med nedstengte butikker er det fantastisk å kunne gå i fysisk retail igjen, sier han.
– Det å gå inn i et skjønnhetsunivers og oppleve nye produkter ved å ta, føle, teste og lukte - det går ikke å gjenskape på nett på samme måte.
Over butikken vil det bli kontorer for Lykos nye Norgesavdeling som i dag teller 13 stykker, men det er ingen tvil om at planen er å vokse ytterligere da lokalet rommer opptil 40 ansatte.
Lyko-konsernet sysselsetter nærmere 750 personer i dag, hvorav 23 i Oslo. Totalomsetningen i 2020 var på 1,6 millarder, hvorav Norge sto for 279 millioner.