Mest lest
Her kan du melde deg på VårtOslo sitt nyhetsbrev.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.
Mange bekymrede osloborgere ringer i disse dager den kommunale koronatelefonen for råd og veiledning. Mange opplever også å sitte timer i kø. Er du heldig kommer du gjennom før telefonen stenger klokken 21.
Nå har problemene folk opplever med å komme gjennom på telefonen gått så langt at Høyre-politiker Afshan Rafiq har sendt spørsmål til byrådsavdelingen for helse, eldre og innbyggertjenester om hva som gjøres for å bedre tilbudet.
VårtOslo har torsdag formiddag vært i kontakt med byrådsavdelingen, for å få et svar på hva kommunen gjør for å bedre framkommeligheten på publikumstelefonen.
Der får VårtOslo opplyst at telefonen har blitt et veldig populært tilbud og at kapasiteten er sprengt. Videre opplyses det at det jobbes på spreng med å øke kapasiteten. Dette har dog vist seg vanskelig da helsepersonellet som trengs for å betjene linjen, i disse tider også trengs andre steder.
Derfor kan byrådsavdelingen ikke si noe om når de eventuelt vil klare å få en bedret kapasitet på linja.
Ingen i byrådsavdeling for helse, eldre og innbyggertjenester ønsket torsdag å bli sitert i saken.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.